Boy Uzatma ?? | EXELANCE.ORG Bilişim Platforumu

Boy Uzatma ??

'Kişisel Gelişim / Psikoloji' forumunda Thé Lucky tarafından 9 Mar 2018 tarihinde açılan konu


  1. Thé Lucky

    Gümüş

    ♤ Konular:
    50
    Mesaj:
    523
    İtibar:
    614
    Rank CP:
    470
    Offline
    Birçok insan boylarının kısalığından şikâyet etmektedir. Fiziksel anlamda yaşanılan bu sorun birçok insanı hem psikolojik hem de fiziksel açıdan kötü hissetmesine sebep olmaktadır. İşte bu sebeple, bu sorunu ortadan kaldırmak için boy uzatma egzersizlerine başvurabilirsiniz. Son derece zararsız ve doğal bir şekilde, gayet sağlıklı olarak boyunuzu uzatabilirsiniz. Ergenlik döneminden çıkıp, büyümeyi kesmiş olsanız bile boy uzatma egzersizleri işe yaramaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki boy uzatma egzersizlerinin yanı sıra düzenle ve sağlıklı bir beslenme, düzenli uyku ve spor da yapmak gereklidir. Bunları hep birlikte yürütebilen bir kişi boy uzamasını sağlayabilir, onu mutsuzluğa sürükleyen kısa boydan git gide kurtularak uzun bir boya sahip olabilir. Her insanın bir doğal büyüme süresi vardır. Bu büyümeyi insanlar yaptıkları hareketler ve yanlışlarla yavaşlatarak, durdurabilmektedirler. Bu sebeple belli bir döneme kadar uzayıp sonrasında boy uzaması görülmemektedir.


    Boy uzatmak için temelde yapılması gereken egzersizler;

    Gerilmek
    Asılı Kalmak
    Zıplamak gibi egzersizlerdir.

    Fakat bu egzersizleri doğru ve düzenli bir biçimde yaparsanız fayda görürsünüz. Onun için alttaki tüm boy uzatma hareketlerini inceleyin.


    Boy uzatma egzersizleri, düzenli olarak ve istikrarlı olarak yapılırsa boyunuzda belirgin miktarda bir uzamaya sebep olacaktır. Bu sebeple unutmamalısınız ki, bunu ciddiyetle yapmanız size kesin bir netice verecektir. Bu hareketlere başlamadan önce ısınma hareketleri yapmanız gerekir.

    Temel ısınma hareketleri

    1. Öncelikle Duruşunuzu Düzeltin!

    Boy uzatma egzersizlerine bakacak olursak ilk olarak duruş bozukluklarınızda ki tersliği düzeltmelisiniz. Duruş bozukluğu oldukça önemli olan bir konudur.



    2. Doğru yürüyüş yapın!

    Boy uzatma egzersizlerinden ilk olarak yürüyüş yaparken kafanızı ve çenenizi yukarıda; omurganızı ise düz tutarak yürüyüşü gerçekleştirmeniz çokönemlidir. Bu şekilde bir duruşta bulunmanız bile sizin 2 ila 3 cm kadar uzun görünmenizi sağlayacaktır.
    3.Asılma ve Gerilme Hareketi

    Boy uzatma egzersizleri olarak sonrasında asılma ve gerilme hareketlerini söylememiz mümkündür. Bu hareketler omurilik üzerinde etkili oldukları için hem boyunuzun uzamasını sağlayacak hem de duruş bozukluklarınızı düzeltmenizi sağlayacaktır. Boy uzatma egzersizinde askı egzersizi, gücünü yer çekiminden alan bir egzersiz olma özelliği taşır. Yatay bir çubuğa tutunup asılmanız, omurganızın üzerinde ki baskıyı hafifletmektedir. Disklerin arasının açılmasına ve esnemesine kolaylık sağlar. Ayrıca bu boy uzatma egzersizi sadece omurga üzerinde etkili olmayıp kol ve bacaklar üzerinde de etkilidir

    4.Ters Asılma Hareketi

    Boy uzatma hareketlerinden bir başkası ise asılı kalma hareketidir. Düz ve baş aşağı şekilde yapabileceğinizi bilmelisiniz. Düz olarak yaptığınızda kollar ve omurga; ters olarak yaptığınızda bacaklarınız uzamada etki gösterir. Bu hareketlerden düz olanını günde 5 dakika, ters askı hareketini ise günde 10 dakika yapmanız yeterlidir. Düz asılma hareketini 3. hareket olarak anlatmıştık.

    5.Kobra Hareketi

    Boy uzatma hareketlerinden bir başkası ise kobra hareketidir. Bu hareket için, omuz hizasında avuç içi yere bakacak şekilde yüz üstü pozisyon alın. Çenenizi yukarı doğru alarak, göğüs kafesinizi öne doğru itmeye başlayın. Bu harekette ters kambur pozisyonu oluşturmaya çalışın. Tekrarlarınızı 5-30 saniye aralığında yapın.

    6. Süper Kobra Hareketi

    Bir önceki harekette anlatmış olduğumuz kobra hareketi konumundayken bu harekete başlayın. Kalçanızı yukarı doğru itin, ters V pozisyonu alın ve tekrar ilk pozisyona dönün. Hareket esnasında çenenizi göğsünüze yaklaştırın. Hareket ortalama 20 saniye kadar sürmelidir. Yani hızlı yapmamalısınız. Mümkün olduğunca kendinizi germeye çalışmalısınız.

    6. Köprü Hareketi

    Sırt üstü yere uzanın, dizlerinizi bükün ve mümkün olduğunda gövdenizi yukarıya doğru itin. Hareketi yaparken başınızın kollarınızın arasında olması ve avuç içlerinizin yere bakması gerekiyor.

    7. Kedi Esneme Hareketi

    Avuç içleri yere bakacak şekilde ve kalçanız üst bacağınız yere 90 derece olacak biçimde pozisyonunuzu alın. Başınız kollarınızın arasında olsun.
    Daha sonra dersin nefes alarak başınızı geriye doğru itin ve gerildiğinizi hissedin. Hareket tekrarını 3-8 saniye aralığında gerçekleştirin.

    8. Bacak Germe Hareketi

    Bacaklarınızı oturur pozisyonundayken açın. Önce sağ ayağınıza tüm gövdenizle erişmeye çalışın. Daha sonra tam tersi sol ayağınıza gövdenizle erişmeye çalışın. Hareketi yaparken gerilmeyi hissedin. Boy uzatma hareketlerindeki asıl amaç gerilmeyi sağlayarak disklerin açılmasını sağlamaktır.

    9. Masa Hareketi

    Köprü hareketinde olduğu gibi sırt üstü pozisyonunuzu alın. Fakat bu harekette vücudunuz oval değil dikdörtgen bir hal almalıdır. Vücudunuz yere parelel olacak biçimde durun. Boy uzatma hareketleri içerisinde zor olan hareketlerdendir. Hemen yapamayabilirsiniz, her yaptığınız tekrar daha kolay yapabilmenizi sağlayacaktır.

    10. Yay Hareketi

    Ellerinizi belinize koyun. Başınızı mümkün olduğunca öne eğin. Dizleri bükmeden yapmanız gereklidir. Zorlandığınızı hissederseniz hafif dizlerinizi bükerek kendinizi rahatlatın. Başınızı dizinize değdirmeye çalışın. Hareketi 4-8 saniye aralığında tekrarlayın.

    11. Esneme Hareketi

    Ellerinizi başınızın arkasında birleştirin, başınızı geri ve yukarıya doğru eğmeye çalışın. Bu boy uzatma hareketini yaparken dengede durmanız gereklidir. Hareketi 5-15 saniye arasında tekrarlayın.

    12. Süper Esneme Egzersizi

    Ellenizi mümkün olduğunca üst noktada birleştirmeye çalışın. Bu boy uzatma egzersizi yapılırken omurganın gerildiğini hissetmelisiniz. Hareketi sadece ayakta değil yatarak da yapabilirsiniz. Bu yönüyle televizyon izlerken bile yapılabilecek hareketler arasındadır. Bu egzersiz 4-7 saniye kadar sürmelidir. Tekrarlarınızı bu aralıkta yapın.

    13. Eller Ensede Yay Hareketi

    Elleri ensenizde birleştirin. Olabildiğince öne eğilmeye çalışın. Dizlerinizi bükmeden başınızı dizlerinize doğru eğin. Bu egzersiz 4-8 saniye aralında sürmelidir

    14. Duvar Esneme Hareketi

    Ayak parmak ucunuzda dururken ellerinizle en üst noktaya ulaşmaya çalışın. Omurganızın dik durması bu egzersizdeki önemli noktadır. Hareketin her tekrarını 4 ile 6 saniye arasında sürmesi gerekir.

    15. Kıvrılma Hareketi

    Kollarınız yere parelel biçimde açıkken sağ ve sol tarafa kıvrılma yapın. Hareket 2-4 saniye süremelidir.

    16. Temel Germe Egzersizi

    Ellerinizi yukarıya kaldırın ve dizlerinizi bükmeden parmak ucunuza dokunmaya çalışın. Hareketi 2-4 saniye aralığında gerçekleştirin.

    17. Sopa ile Esneme Hareketi

    18. Kase Hareketi

    Yüz üstü yere uzanın. Kollarınızı ve ayaklarınızı kaldırabildiğiniz en üst ve ileri noktaya doğru uzatın. Her tekrar 4 saniye kadar sürmelidir.

    19. Alt Vücut Germe Hareketi

    Kalçanız bacaklarınız daha üstteyken burnunuzu dizinize değdirmeye çalışın. hareketi 6 saniye kadar yapın ve tekrarlayın.

    20. Dizüstü Germe Hareketi

    Vücudunuz dik duracak biçimde diz çökün. Başınızı öne doğru eğin, daha sonra hareketi tersine yaparak başınızı arkaya doğru eğin. Bu hareket 6-9 saniye arasında sürmelidir.

    21. Süper Dizüstü Germe Hareketi

    Dizüstü pozisyonundayken, ellerinizi ve başınızı olabildiğince arkaya atın. Yaptığınız her tekrar 7 saniye kadar sürmelidir.

    Boy Uzatmak için Yapılabilecek Sporlar

    1) Yüzme
    2) Bisiklete Binmek
    :relievedface: Voleybol ve pilaj voleybolu
     
    GHOST ve #TÜRKOĞLU bunu beğendi.

  2. #TÜRKOĞLU

    Site Yetkilisi Altın

    ♤ Konular:
    57
    Mesaj:
    618
    İtibar:
    630
    Rank CP:
    540
    Offline
    Thé Lucky bunu beğendi.

  3. Thé Lucky

    Gümüş

    ♤ Konular:
    50
    Mesaj:
    523
    İtibar:
    614
    Rank CP:
    470
    Offline
    1. Şu an sohbet eden kullanıcı yok.

    Tüm işlevler için hesabınızı onaylamamız gerekli. Lütfen kendinizi konu açarak tanıtınız...

    Şu an sohbet eden kullanıcı yok.
    Chat v1 [0]
    İnternet Savunma Ligi Üyesi